kind

Pedagogisch beleid Itens

In het pedagogisch beleid is de visie van Pippi's Kinderopvang en Yn'e Romte op opvoeding, ontwikkeling en verzorging vastgelegd. Het Pedagogisch Beleid is te lezen via de volgende link.

Klik hier om naar het Pedagogisch beleidsplan van Yn'e Romte POV Itens 2024 te gaan.
Klik hier om naar het Pedagogisch beleidsplan van Yn'e Romte BSO Itens 2024 te gaan.

Het beleid wordt gedragen door iedereen in de organisatie en geeft richting aan ons werk.

Algemene doelstelling van Yn'e Romte: opvang bieden aan kinderen van 2 jaar tot de kinderen de basisschool verlaten.

Pedagogisch doel van Pippi's Kinderopvang en Yn'e Romte: werken met gediplomeerde medewerkers, zodat deskundige opvang kan worden geboden in een ruimte die voor dit doel is ingericht. Op deze manier kan het kind zich optimaal ontplooien.

Pedagogische doelstelling t.a.v. het kind: de nadruk bij Pippi's Kinderopvang en Yn'e Romte ligt op:
- het stimuleren van zelfstandigheid
- het leren dragen van verantwoordelijkheid
- het stimuleren van het aanleren van sociale vaardigheden in contacten met andere kinderen en met volwassenen
- het helpen met het uiten van emoties

Pedagogische doelstelling t.a.v. de ouders: ouders moeten het gevoel hebben dat ze hun kind veilig kunnen achterlaten in deskundige handen. Pippi's kinderopvang streeft naar een goede vertrouwensrelatie met de ouders om zo te kunnen werken aan de verzorging/opvoeding van hun kind(eren).

Pedagogisch klimaat: de opvang kan worden beschouwd als een verlengstuk van de opvoeding- en verzorgingstaken van de ouders. Vanuit dit perspectief is er aandacht voor een veelzijdige ontplooiing en ontwikkeling van het kind met de nadruk op pedagogische/verzorgende kwaliteiten van de medewerkers. Duidelijke regels en individuele aandacht.